gerechtsdeurwaarder utrecht

Nieuws

Voorkom wanbetaling door heldere escalatieniveaus

Niets is vervelender dan een rekening niet betaald krijgen. Het verstoort de klant-leverancier relatie en zorgt daarbij ook voor onnodige financiële risico’s. Duidelijk omschreven stappen in het debiteurenbeheer – en een vlekkeloze uitvoering – helpen dit te voorkomen. Maar wanneer stuur je een eerste aanmaning en hoe voer je het juiste gesprek met de klant?

Meer lezen

Correct opgestelde facturen voorkomen problemen bij betaling

Te late, verkeerde of zelfs geen betaling is vaak de oorzaak van onduidelijke of foutief opgestelde facturen. De Belastingdienst heeft daar duidelijke spelregels voor opgesteld. Maar wat zijn nu de meest gemaakte fouten op de facturen en – belangrijker nog – hoe voorkomt u deze?

Meer lezen

Deurwaarders: snel bellen bij coronaschulden - bellenisoplossen.nl

Den Haag, 1 april 2020 – De Nederlandse gerechtsdeurwaarders verwachten de komende tijd vaker te maken te krijgen met particulieren en ondernemers die als gevolg van het coronavirus in financiële problemen komen. In een vandaag gestarte STER-campagne roept beroepsorganisatie KBvG hen op snel contact op te nemen als een deurwaardersbrief op de mat valt. “Hoe eerder men belt, des te eerder kunnen we een oplossing bereiken”, aldus Wilbert van de Donk, voorzitter KBvG.

Meer lezen

Debiteurenbeheer tijdens de coronacrisis: 5 tips

De coronacrisis raakt de economie hard. Ondanks de steunmaatregelen van de overheid en coulance van banken en verhuurders dreigen veel bedrijven toch in acute liquiditeitsproblemen te komen. Misschien vraagt u zich af hoe u om moet gaan met de openstaande vorderingen van uw debiteuren? BRU geeft u 5 tips.

Meer lezen

Algemene voorwaarden moeten wel ter hand gesteld zijn

Bij het sluiten van een overeenkomst behoren de algemene voorwaarden op de juiste wijze beschikbaar te worden gesteld. Regelmatig ontstaan er conflicten (rondom betalingen) doordat de algemene voorwaarden niet of niet op de juiste manier zijn aangeboden. Maar wat zijn eigenlijk de juiste spelregels? Hieronder drie tips om te voorkomen dat je een conflict krijgt met je klant over je algemene voorwaarden.

Meer lezen

Benut klachten die je krijgt rond facturatie en incasso voor procesverbetering binnen je bedrijf

Goed debiteurenbeheer gaat altijd gepaard met een heldere klachtenprocedure. Als klanten klagen over een factuur of een incasso, is het zaak dat de klacht zo snel mogelijk wordt opgepakt. Hiermee voorkom je verdere vertraging van betaling. Dat niet alleen: je laat er ook mee zien dat je de klantrelatie serieus neemt, de tijd neemt om het verhaal van de klant aan te horen en dat je gezamenlijk kijkt hoe je de klacht zo snel mogelijk kunt oplossen en in de toekomst voorkomen. Een heldere klachtenprocedure kan zelfs de zakelijke relatie versterken!

Meer lezen

Abonneer u op de nieuwsbrief

Het laatste nieuws, whitepapers en columns over incasso en financiële werving.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.