gerechtsdeurwaarder utrecht

Nieuws

Achterhaal waarom jouw factuur niet direct betaald wordt

Nog een openstaande factuur bij een van jouw debiteuren? Dan is het belangrijk om te achterhalen waarom deze niet direct betaald wordt, zodat je jouw aanpak kunt aanpassen en dus in het vervolg jouw facturen sneller betaald krijgt. Lees hier veel voorkomende redenen waarom facturen  (te) laat betaald worden! 

Meer lezen

Wie betaalt de gemaakte incassokosten?

Wanneer je openstaande factuur – na diverse herinneringen – niet betaald wordt en je daarom besluit om de vordering uit handen te geven, worden er extra kosten gemaakt om de openstaande factuur betaald te krijgen. Wie moet deze kosten eigenlijk betalen?

Meer lezen

Voorkom wanbetaling door heldere escalatieniveaus

Niets is vervelender dan een rekening niet betaald krijgen. Het verstoort de klant-leverancier relatie en zorgt daarbij ook voor onnodige financiële risico’s. Duidelijk omschreven stappen in het debiteurenbeheer – en een vlekkeloze uitvoering – helpen dit te voorkomen. Maar wanneer stuur je een eerste aanmaning en hoe voer je het juiste gesprek met de klant?

Meer lezen

Correct opgestelde facturen voorkomen problemen bij betaling

Te late, verkeerde of zelfs geen betaling is vaak de oorzaak van onduidelijke of foutief opgestelde facturen. De Belastingdienst heeft daar duidelijke spelregels voor opgesteld. Maar wat zijn nu de meest gemaakte fouten op de facturen en – belangrijker nog – hoe voorkomt u deze?

Meer lezen

Abonneer u op de nieuwsbrief

Het laatste nieuws, whitepapers en columns over incasso en financiële werving.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.