Om de kans op een zo soepel mogelijke betaling te ontvangen van jouw debiteuren, is het van groot belang dat er vooraf duidelijke afspraken gemaakt zijn. Maar hoe pak je dit het best aan?
Meer lezenOm de kans op een zo soepel mogelijke betaling te ontvangen van jouw debiteuren, is het van groot belang dat er vooraf duidelijke afspraken gemaakt zijn. Maar hoe pak je dit het best aan?
Meer lezenNog een openstaande factuur bij een van jouw debiteuren? Dan is het belangrijk om te achterhalen waarom deze niet direct betaald wordt, zodat je jouw aanpak kunt aanpassen en dus in het vervolg jouw facturen sneller betaald krijgt. Lees hier veel voorkomende redenen waarom facturen (te) laat betaald worden!
Meer lezenWanneer je openstaande factuur – na diverse herinneringen – niet betaald wordt en je daarom besluit om de vordering uit handen te geven, worden er extra kosten gemaakt om de openstaande factuur betaald te krijgen. Wie moet deze kosten eigenlijk betalen?
Meer lezenStaatssecretaris Van Ark gaat in op de invoering van de Wet vereenvoudiging beslagvrije voet en verbreding beslagregister.
Niets is vervelender dan een rekening niet betaald krijgen. Het verstoort de klant-leverancier relatie en zorgt daarbij ook voor onnodige financiële risico’s. Duidelijk omschreven stappen in het debiteurenbeheer – en een vlekkeloze uitvoering – helpen dit te voorkomen. Maar wanneer stuur je een eerste aanmaning en hoe voer je het juiste gesprek met de klant?
Meer lezenTe late, verkeerde of zelfs geen betaling is vaak de oorzaak van onduidelijke of foutief opgestelde facturen. De Belastingdienst heeft daar duidelijke spelregels voor opgesteld. Maar wat zijn nu de meest gemaakte fouten op de facturen en – belangrijker nog – hoe voorkomt u deze?
Meer lezen