gerechtsdeurwaarder utrecht

Nieuws

MKB'ers krijgen Meldpunt Achterstallige Betalingen

Het ministerie van Economische Zaken wil al langer dat grootbedrijven de rekeningen van hun mkb-leveranciers sneller gaan betalen. Hiervoor is een wetswijziging in voorbereiding die gaat bepalen dat de wettelijke betaaltermijn van 60 naar 30 dagen gaat. Het Meldpunt Achterstallige Betalingen moet de staatssecretaris daarnaast inzicht geven in hoe vaak grootbedrijven hun betaaltermijnen overschrijden. Daarmee kan ook worden bepaald of naast de wetswijziging nog onafhankelijk toezicht nodig is. Mkb’ers kunnen een jaar lang anoniem melding maken van grote ondernemingen die in overtreding zijn.

Meer lezen

Vier manieren om de kredietwaardigheid van je klanten te controleren

Normaliter ga je er als ondernemer vanuit dat na het leveren van jouw dienst of product de rekening keurig binnen de gestelde betalingstermijn wordt voldaan. In de praktijk blijkt dit niet altijd zo vanzelfsprekend: meer dan de helft van ondernemers heeft te maken met wanbetalingen. En schrik niet, een op de vier faillissementen in het mkb is hieraan te wijten. Hoe voorkom je dit? Hieronder staan vier manieren om de kredietwaardigheid van je klanten te controleren.

Meer lezen

Vijf tips voor effectief en klantgericht incasseren

Klanten blijven klanten, ook als ze niet of niet tijdig betalen. De manier waarop u omgaat met een achterstallige debiteur bepaalt in grote mate het succes van invordering en de klantrelatie. Een nieuwe klant werven kost uiteindelijk meer. Vijf tips voor effectief en klantgericht incasseren.

Meer lezen

Vijf tips voor creditmanagement in crisistijd

De coronacrisis brengt veel financiële problemen met zich mee, ondanks de huidige overheidsmaatregelen. Het is dus erg belangrijk een vinger aan de pols te hebben en houden om financieel gezond te blijven. Daarom vijf handige tips voor creditmanagement in crisistijd.

Meer lezen

5 tips voor een soepel WIK-traject

De Wet Incasso Kosten (WIK) kent inmiddels vele gezichten: variërend van de WIK-brief tot de laatste aanmaning. Het doel hierbij is uw klanten helder te informeren over het verloop van het incassotraject. Met deze vijf tips zorgt u voor een goed lopend incassotraject met als resultaat betaling van de factuur.

Meer lezen

Abonneer u op de nieuwsbrief

Het laatste nieuws, whitepapers en columns over incasso en financiële werving.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.