gerechtsdeurwaarder utrecht

Nieuws

Nieuwe wettelijke betalingstermijnen per 1 juli 2017

Sinds 1 juli 2017 zijn de mogelijkheden voor grote bedrijven om een onredelijk lange betalingstermijn af te dwingen beperkt. Dit is goed nieuws voor zzp’ers en het MKB. Tot 1 juli konden grote ondernemingen, die producten of diensten afnamen van een kleine onderneming, namelijk betalingstermijnen afdwingen van langer dan 60 dagen. Daardoor konden die kleinere ondernemingen in financiële moeilijkheden komen. Zulke lange betalingstermijnen mogen nu niet meer.

Meer lezen

Checklist sneller betaald krijgen [PDF]

Als ondernemer wilt u natuurlijk dat uw facturen snel betaald worden, zonder daar al te veel omkijken naar te hebben. Wist u dat u dat voor een groot deel zelf in de hand heeft? Door een goede voorbereiding, gedegen debiteurenbeheer en weldoordachte facturen, herinneringen en aanmaningen? Om u daarbij te helpen heeft Van den Berg de Rie & Uyterlinde deze checklist opgesteld. Onbetaalbaar!

Meer lezen

5 tips om uw facturen sneller betaald te krijgen

Wat zou het fijn zijn als uw facturen snel betaald zouden worden en u daar zo min mogelijk werk aan zou hebben. Dat is echter de ideale wereld. Vandaag de dag komen wanbetalers, dubieuze debiteuren en laat-betalers helaas vaker voor dan u denkt. Levert uw bedrijf producten of diensten maar worden de rekeningen regelmatig niet (op tijd) betaald, dan kunt u hier eenvoudig zelf actie op ondernemen. Van den Berg de Rie & Uyterlinde geeft u 5 tips & trucs. U kunt natuurlijk ook onze checklist sneller betaald krijgen downloaden.

Meer lezen

Wat is het verschil tussen een herinnering, aanmaning, sommatie en ingebrekestelling?

Factureren, herinneren, aanmanen, sommeren, ingebreke stellen en dagvaarden. Van den Berg de Rie & Uyterlinde begrijpt dat het u soms duizelt als u met onbetaalde facturen zit. Wanneer verstuurt u wat? Met welke inhoud? Welke termijnen hanteert u? Wanneer onderneemt u de volgende stap? En welke instrumenten heeft u daarvoor?

Als crediteur heeft u verscheidene opties. Vandaar dat wij vaak de vraag krijgen: Wat is het verschil tussen een herinnering, aanmaning, sommatie en ingebrekestelling? Wij leggen het u graag uit. In dit artikel leest u:

 

Voortvarend uit de startblokken?

U wilt uw onbetaalde facturen zo snel mogelijk betaald hebben. Dat snappen wij maar al te goed. Om dit te bewerkstelligen bieden we u graag een aantal opties. Zo kunt u zelf voortvarend aan de slag met onze Toolkit Debiteurenbeheer, maar kunt u ook eenvoudig online een incasso indienen of ons direct als deurwaarder inschakelen.

Toolkit downloaden
Deurwaarder inschakelen
Online incasso indienen Meer lezen

De 14-dagenbrief bij consumententransacties

Doet u zaken met particuliere debiteuren (consumenten)? Zij krijgen in de wet en rechtspraak extra bescherming. Zo bepaalt de wet dat consumenten niet mogen worden overvallen met incassokosten. De rechtspraak heeft bovendien extra eisen gesteld aan de termijn die u uw particuliere debiteuren gunt om alsnog zonder extra kosten aan openstaande vordering te voldoen. Van den Berg de Rie & Uyterlinde legt u graag uit aan welke eisen u moet voldoen.

Meer lezen

4 zaken om op te letten bij het uit handen geven van uw vordering

Op deze website geeft Van den Berg de Rie & Uyterlinde u veel tips over openstaande facturen. Deze tips gaan vooral over hoe u zélf kunt zorgen dat uw betalingstermijnen worden verkort en uw openstaande facturen worden voldaan, zodat u kunt voorkomen dat u een vordering ter incasso uit handen moet geven. U zult echter merken dat er ook altijd ingewikkelde, tijdrovende en/of lastige trajecten tussen zitten, waarbij het verstandiger is om uw vordering uit handen te geven. Houd u daarbij de volgende zaken in het oog.

Meer lezen

Abonneer u op de nieuwsbrief

Het laatste nieuws, whitepapers en columns over incasso en financiële werving.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.