Kennisbank - nieuws

Een groeiende kans op wanbetaling voor ondernemers

De afgelopen jaren ging het ‘goed’ met wanbetaling. Facturen werden steeds vaker op tijd betaald en een incassotraject had vaak succes. Dit jaar is deze positieve trend gekeerd. Ondernemers hebben weer meer te maken met niet-betalende klanten.

Meer lezen

Wordt uw factuur niet betaald? Neem eerst telefonisch contact op!

Wordt uw factuur maar niet betaald? U kunt een incassopartner in de arm nemen, maar u doet er beter aan om telefonisch contact met de betreffende klant op te nemen. Hiermee is de kans groter dat de factuur sneller wordt betaald én kunt u een relatie met uw klant opbouwen. Hoe pakt u dit bellen het beste aan?

Meer lezen

Op welk moment geeft u openstaande vorderingen het beste uit handen?

Heeft u een vordering openstaan? Dan wilt u natuurlijk dat de schuldenaar deze factuur binnen de betalingstermijn voldoet. Gebeurt dat niet, dan kunt u de vordering uit handen geven als u er zelf niet uit komt. Dat kan zijn omdat het te veel tijd kost of te ingewikkeld is. Waar moet u op letten bij het uit handen geven van de vordering? 

 

Meer lezen

In verzuim zijn: wat is dat?

De term in verzuim zijn heeft u vast wel eens voorbij horen komen. Het is een begrip uit de wet en komt er kort gezegd op neer dat als iemand een factuur niet tijdig betaalt, deze persoon in verzuim is, omdat er nog een financiële verplichting open staat. Hieronder leggen we iets genuanceerder uit wat in verzuim zijn betekent en wat u als schuldeiser in dat geval te doen staat.

Meer lezen

Dit mag een incassobureau wel en niet doen

Voor veel ondernemers en particulieren is het verschil tussen een incassobureau en een gerechtsdeurwaarder niet duidelijk. Die termen worden dan ook nog wel eens door elkaar gehaald. Dat is op zich begrijpelijk, want incassobureaus en gerechtsdeurwaarders werken in dezelfde branche, maar er zijn wel degelijk belangrijke verschillen. Wat een incassobureau is en wat de bevoegdheden van een incassobureau zijn, leest u hieronder.

Meer lezen

Zorg dat je klant de rekening op tijd betaalt

Een uitblijvende betaling is frustrerend voor iedereen die een product of dienst aan een ander heeft geleverd. Het blijkt dat rekeningen vaak met opzet te laat worden betaald. Voor de klant is dat mogelijk efficiënter voor de administratie, maar daar de dupe van zijn, is uiteraard erg vervelend.

Meer lezen

Abonneer u op de nieuwsbrief

Het laatste nieuws, whitepapers en columns over incasso en financiële werving.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.